miercuri, 17 martie 2010

Problemele începutului ca blogger. Eforturile comune în realizarea unui blog comun al CUA

În vederea următoarei reuniuni de maximă importanţă a bloggerilor din CUA, suntem puşi în faţa unui nou început.
Suntem din nou într-un debut, amintind de primul început al nostru în spaţiul jurnalelor virtuale.
O sa încep prin a nota câteva coordonate ale experienţei mele de debut în spaţiul a ceea ce astăzi numim “blog”:
- debutul meu a avut loc în toamna anului 2004, pe platforma 360 a Yahoo, care din păcate acum nu mai există (http://uk.360.yahoo.com/florindumagas), dar din care am reuşit să salvez, în parte, unele postări, la sfârşitul 2008, pe Yahoo Profile (http://profiles.yahoo.com/u/G67SIKS57C5XNLQXS7RGRC6RF4), unde există acum subcategoria Blog (http://profiles.yahoo.com/blog/G67SIKS57C5XNLQXS7RGRC6RF4);


- al doilea debut al meu, a fost în octombrie 2008, de data aceasta, prin intermediul contului Google, între care şi platforma Blogger a Google (http://florincoman81.blogspot.com), presimţind prăbuşirea în lanţ a multor servicii ale Yahoo, şi neavând siguranţa că Yahoo va dezvolta un sistem alternativ, unde să îmi pot muta postările. Am început să îmi transfer unele postări mai vechi de pe Yahoo 360 aici, pe Blogger, continuând însă a aduce noutăţi, care nu mai apăreau şi dincolo, de la un moment dat, pe Yahoo 360 şi apoi nici în Yahoo Profiles;
- am ales întâi serviciul 360 al Yahoo, pentru că putea fi foarte uşor accesat de pe Yahoo Messenger, aveam un plug-in sub lista de contacte de messenger, unde apăreau şi alertele de noutăţi, si de unde puteam foarte uşor intra direct logat în contul de 360 – unde era acel jurnal virtual. Nu era doar un simplu jurnal, ci un fel de site, cu accent pe jurnal virtual, dar secondat şi de trimiteri spre poze (Yahoo Photos, apoi după desfiinţarea acestuia – contul de Flickr, dezvoltat tot de Yahoo, la care m-am alăturat în august 2007 – înca îl mai am şi acum, doar că au cenzurat nepermis de mult conturile gratuite, ceea ce m-a facut treptat să renunţ la adaugarea de update-uri( http://www.flickr.com/people/florindumagas);
- dupa intuirea prăbuşirii serviciului 360 al Yahoo, de care m-am ataşat atât de mult, încât îmi venea greu să cred ca o sa reuşim să ne reunim toţi de acolo, într-o nouă lume, atât de eterogenă, cu atât de multe platforme alternative… Şi mai ales că voi avea puterea să continui cu aceeaşi energie, pe o platformă cu o interfaţă cu totul schimbată… Eu am ales iaraşi un cont interconectat, de data aceasta Google, care oferă update pe contul de e-mail (Gmail), în funcţie de setările contului. Google e parcă într-un fel oglinda Yahoo, însă gândit într-un mod nou – are serviciu de chat (gtalk), e-mail (gmail), stocaje şi prelucrare fotografii (Picasa – http://picasaweb.google.com/florincoman81), publicitate (Adwords), blog (Blogger – http://florincoman81.blogspot.com).
Voi încerca să conturez şi problemele tangente ale începutului activităţii de blogger, comasând cele două experienţe (Yahoo 360, transformat în Blog pe Yahoo Profile, şi Blogger al Google), prin filtrul experienţei mele personale:
- experimentarea şi obişnuirea modului de personalizare a platformei respective de blog, în cazul găzduirii blogului pe platforme pre-formatate; în acest moment există următoarele alternative:
- Blogger, dezvoltat de Google, fiind user-friendly, uşor conectibil unui cont asociat de Google, cu posibilităţi de adăugare sau schimbare coduri html sau mai avansate, plus scripturi java, posibilitate intervenire în tipurile de design pre-formatate, posibilităţi de hosting a reclamelor, şi implicit de rentabilitate economică, uşurinţă în indexarea în sistemul ranking dezvoltat de Google; ca şi usor dezavantaj aş menţiona inexistenţa unei reţele propriu-zise şi dificultăţi în privinţa căutarii contactelor neadăugate încă;
- Wordpress, recomandat începătorilor şi celor cu puţine cunoştinte de webdesign, afişare în "Blog of the day", permite căutarea după nume şi cuvinte cheie în “lumea Wordpress”; dezavantaje – limitarea la temele pre-formatate şi plug-in-urile deja instalate, nu permite introducerea scripturilor în pagina, nu permite reclame, nu este completat şi interconectat cu servicii extinse proprii, cum au dezvoltat cei doi mari concurenţi – Yahoo şi Google;
- Secţiunea de Blog dezvoltată pe platforma Yahoo (Profile);
- alte platforme de hosting a blogurilor: Drupal, Typepad, Joomla, Movable Type, LiveJournal, Expression Engine, SquareSpace, Text Pattern, MSN Spaces, PMachine, Greymatter, B2Evolution, Blogsmith, Gawker, Custom, Scoop, Bricolage, Flatpress, Lycos Tripod, ş.a.;
- dezvoltarea unui blog pe un site personal, cu un domeniu cumpărat/închiriat, pentru cei mai experimentaţi în domeniul webdesign, care nu se mulţumesc cu platformele free-hosting;
- stabilirea primelor contacte exterioare – în general pe afinităţi de idei, ţeluri, gusturi artistice, apartenenţe geografice, etc.;
- susţinerea unei activităţi pe blogurile din contact – dacă nouă ne place să fim vizitaţi şi să aibă loc o participare activă pe blogul nostru, atunci să oferim şi noi, la rândul nostru, ceea ce ne place noua place şi altora;
- încercarea de a crea un stil propriu sau un brand propriu, o imagine care să exprime o anumită atitudine, idee, ţel, consonanţă a energiilor promovate;
- să ţinem cont de bunele-maniere, chiar şi pe internet – atenţia de a nu face discriminări, de a nu jigni, de a nu ataca persoana ci obiceiul negativ; nu te costă nimic să multumeşti şi să zici „te rog” şi atunci când te adresezi în spaţiul internautic; încearcă să postezi susţinând prin argumente; dacă discuţi idei, adu mai multe argumente şi mai puţine alegeri de tip empiric; acordarea unui drept la replică persoanei cu care eşti în contradicţie; renunţaţi la comportamentul de tip flirt – o platforma de blog nu este site de matrimoniale, dacă doriţi matrimoniale căutaţi în altă parte; nu comentaţi doar de dragul de a comenta, atunci când comentaţi înseamnă că aveţi şi ceva de spus, de completat, de subliniat, de nuanţat; şi nu uitaţi – nu trebuie să ne facem blog pentru că aşa e moda, ci pentru că simţim că avem ceva de spus;
- în ceea ce priveşte realizarea unui blog colectiv – să se aibă în vedere de la început un set de reguli aprobate de către toţi participanţii la acel blog colectiv, stabilirea permisiunilor de intervenţie în cadrul acelui blog, în funcţie de categorii ierarhice bine stabilite;
- realizarea unui blog reuşit implică bun gust şi nu experimente extravagante, simplitate şi nu supra-încarcare, uşurinţă de navigare în interiorul său, trimiterea spre un cuprins, afişarea vizibilă a informaţiilor despre autorul/autorii blogului, amplasarea unor butoane de facilitare a comunicarii, încarcare în browser într-un timp optim.
În ceea ce priveşte realizarea blogului comun CUA, recomandarile şi propunerile mele sunt următoarele:
- recomand platforma Blogger (de tipul http://CUA.blogspot.com), vedeţi mai sus diferenţele între Wordpress şi Blogger;
- stabilirea creatorului blogului comun şi al asistenţilor săi, apoi a unui set de setări asupra cărora să se cadă de acord;
- stabilirea unei identităţi/mărci proprii – atât ca şi simbol, design, cât şi ca oglindire a energiilor prezente în conţinut;
- propuneri de strategii de promovare a blogului comun al CUA;
- realizarea primei/primelor postări introductive.

Un comentariu:

Sinzi spunea...

M-am lovit de o problema, cred ca-s toanta, sau am fost toanta, sau mai sunt toanta, cu toate ca nu-s afoana in ceea ce priveste internetul si puzderia de platforme utilizate.
Deci, am avut un blog pe blogger, mi-era drag, mai imi e, dar nu-l mai pot accesa.
Cred ca atunci cand am facut asocierea cu un cont existent google mi-am prins urechile.
Oricum, mailul vechi (era de yahoo) de pe care ma conectam nu-l mai am, nu ma mai pot conecta la el o mana "rauvoitoare" mi l-a spart.
Daca incerc sa imi recuperez parola de pe blogger primesc un e-mail pe contul meu de gmail, dar imi resetez parola de la contul de g-mail nu de la cel de pe blogger.
Ce ma fac?

Florentis